Ziyaretçi davranış analizi
Veri analizi size genel resmin sadece bir kısmını açıklayabilir. Hedef kitlenizin ihtiyaç ve tercihlerini daha iyi anlamak için ziyaretçilerin sitedeki davranışlarını da analiz edebilirsiniz. Oturumların kaydedilmesi ve form analizi için özel araçlar, tıklama ve kaydırma ısı haritaları gibi Yandex.Metrica’nın ücretsiz ve karmaşık ayarlar gerektirmeden sağladığı geniş özellik yelpazesiyle hedefinize çok kolay ulaşırsınız.
Sitede gerçekleşen ziyaretlerin tam kayıtları
Sitenizdeki dönüşümleri engelleyen her şeyi tespit edin
Tıklama, sayfa kaydırma, tuşlara basma ve fare hareketleri gibi ziyaretçilerin sitedeki tüm eylemlerini kaydedebilir ve bu kayıtları izleyerek ziyaretçilerin sitenizle nasıl etkileştiğini ve bazılarının neden dönüşüm aşamasına gelmeden ayrıldığını anlayabilirsiniz. Ayrıca sitenin masaüstü, mobil ve üye girişi yapmış olan kullanıcılar için özel oluşturulmuş sayfalarının kayıtlarını karşılaştırarak sitenin kullanılabilirliğini değerlendirebilirsiniz. Önemli bir şey kaçırmamanız için günlük 150.000 oturuma kadar kayıt yapma olanağı sağlanmıştır.
Tıklama haritaları
Siteyi geliştirmek için doğru ve gerçek bilgiler kullanın
Ziyaretçilerin sitede tıkladıkları tüm öğeleri sitenizin tıklama haritasında göreceksiniz. Tıklanacak öğeler içermeyen fakat ziyaretçilerin üzerine yanlışlıkla tıkladıkları alanlar da bu haritada görünerek sayfalarınızın özellikle kullanıcının dikkatini çeken kısımlarını tespit etmenize yardımcı olacaktır. Hem tek bir sayfa hem de birbirine benzeyen bir çok sayfa için tıklama haritası oluşturabilirsiniz. Tıklama haritası için farklı görüntüleme seçeneklerini kullanın: Böylelikle aynı verilere farklı açılardan bakarak önemli sonuçlara daha çabuk varırsınız.
Form analizi
Gereksiz alanları formlarınızdan kaldırın
Site formlarınızdaki gereksiz ve dönüşümleri engelleyen alanları bulup kaldırın. Ziyaretçilerin formları nasıl doldurduklarını, nerede zorlandıklarını ve formu hangi aşamada ve neden doldurmayı bıraktıklarını analiz edin. Formun neden gerektiği gibi çalışmadığını ve durumu düzeltmek için neler yapılması gerektiğini inceleyin.
Sayfa kaydırma haritaları
En önemli butonun sayfanın en kolay görünen yerinde olduğundan emin olun
Sitenizin varış sayfasının uzunluğu konusunda artık ilgili kaydırma haritasına bakarak çok kolay karar verebilirsiniz. Benzer şekilde, ziyaretçilerin sayfayı genellikle nereye kadar kaydırdığına bakarak önemli bir metin veya buton için sayfada en uygun yeri bulacaksınız.
Ön ayara gerek kalmadan etkin çalışan segmentasyon aracı
Dönüşümlü ve dönüşümsüz ziyaretçilerin sitedeki davranışlarını karşılaştırarak hedef eylemi gerçekleştirmelerini engelleyen arayüz öğelerini tespit edin. Farklı ziyaretçi gruplarını hiçbir ön ayarlama yapmaya gerek kalmadan trafik kaynaklarına, kullanılan cihaz ve tarayıcı türüne ve diğer parametrelere göre analiz edin.
Sadece önemli parametreleri takip ederek analiz edin
Ziyaretçinin yorum gönderme veya “Bize ulaşın” butonunun tıklanması gibi sitede yapmalarını istediğiniz eylemlerini belirleyerek sitenizin arayüzünün kullanılabilirliğini değerlendirin. Kendi CRM verilerinize göre farklı ziyaretçi gruplarını analiz edin: Örneğin olası müşterilerinizle yüksek bir harcama tutarına sahip müşterilerinizin siteyi kullanım şekillerindeki farkı tespit edin.
Hemen kullanıma hazır
Ziyaretçi davranış analizini çalıştırmak için Yandex.Metrica sayaç ayarlarınızda “Oturum Kaydı” seçeneğini işaretleyip sitenizdeki sayaç kodunu güncellemeniz yeterlidir.